سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
سیدعلی حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر گفت: اربعین حسینی فرصتی برای بزرگداشت و تجلیل از شهدا و ایثارگران و دفاع از مظلومین غزه و فلسطین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیر ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر دیر، اظهار داشت: نه تنها شیعیان بلکه از اهل تسنن، پیروان ادیان توحیدی و حتی کسانی که دین و آیینی ندارند اما امام حسین علیه السلام را به عنوان رهبر آزادگان جهان می‌شناسند، همه در اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

وی افزود: باید زمینه بروز احساسات پاک مردم نسبت به سالار شهیدان را فراهم کنیم تا وفاداری خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اعلام کنند.

امام جمعه دیر ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت مردم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه در به خاک و خون کشیدن بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم بی گناه فلسطین و شخصیت هایی از مجاهدان و فرماندهان جبهه مقاومت در سوریه، ایران، لبنان و نقاط دیگر باید مراسم اربعین باشکوه تر برگزار شود و در راستای دفاع از مظلومان فریاد بزنیم.

وی تاکید کرد: پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر بزرگداشت شهدای کربلا به ما درس بزرگداشت از شهدای خودمان و ایثارگران می دهد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: کاروان اسرای اباعبدالله الحسین علیه السلام به ما درس ایستادگی و مقاومت می دهند و آزادگان ما هم از اسرای اهل‌بیت علیهم السلام درس گرفتند و عزتمندانه به وطن بازگشتند.

وی بیان کرد: اربعین حسینی فرصتی برای بزرگداشت و تجلیل از شهدا و ایثارگران و دفاع از مظلومین غزه و فلسطین است.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه در داخل کشور هم نباید در روز اربعین بی تفاوت باشیم، گفت: باید مراسم روز اربعین باشکوه برگزار شود منتها با توجه به گرمای شدید تلاش کنیم مشکلی برای عزاداران و شرکت کنندگان در همایش جاماندگان اربعین حسینی پیش نیاید.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر مردمی برگزار شدن پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، یادآور شد: مانند مراسم ماه محرم باید خود مردم پای کار مراسم اربعین باشند و دستگاه ها نیز باید در این راستا زمینه سازی و تسهیل گری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha